بازدید دکتر مقیمی مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو و هیأت همراه  از سایت فارس


: 9127

شروع تولید پژو پارس با موتور TU5 از اول دی ماه 1399

به گزارش روابط عمومی شرکت ایران خودرو فارس، دکتر فرشاد مقیمی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در معیت دکتر جعفر قادری نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، دکتر افشون معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، دکتر نصیری مدیر عامل صنایع مخابراتی ایران و حمیدرضا ایزدی رییس سازمان صمت استان فارس از شرکت ایران خودرو فارس بازدید نمود.

دکتر مقیمی در بازدید با اشاره به اینکه میزان تولید دستگاه ها نسبت به سال گذشته افزایش داشته به طوری که این میزان در آذرماه در مقایسه با ماه های مشابه در سال گذشته با رشد 30 درصدی همراه شده است، گفت: در نظرداریم که میزان تولید را از روزی دو هزار دستگاه به دو هزار و 350 دستگاه تولید برسانیم. وی با اشاره به ظرفیت ‌های موجود صنعت خودرو در استان فارس افزود: از آنجایی که سهامدار اصلی شرکت ایران خودرو فارس هستیم، آمادگی خود را برای حمایت از تولیدات اعلام می کنیم تا با ارایه جواز ظرفیت های جدید از سوی سازمان صمت فارس همکاری های لازم را انجام دهیم.

مقیمی با اشاره به اینکه برای مذاکره حاضریم و برای تولید دستگاه های جدید و به روز، پشتیبانی ظرفیت مرکز تحقیقات ایران خودرو را در اختیار شرکت ایران خودرو فارس قرار می‌دهیم، بیان داشت: با وجود همه مشکلات درصدد افزایش تولید و اشتغال در شرکت ایران خودرو فارس هستیم؛ چرا که توانمندی و پتانسیل های موجود استان فارس بیش از سایر استان ها است و در استان فارس بخشی از ظرفیت وجود دارد تا دستگاه بیشتر تولید شود لذا محصولات جدیدی هم به گروه اضافه می‌شود که این اتفاق خوبی است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو خطاب به کریمی مدیر عامل ایران خودرو فارس گفت: فارس قطب الکترونیک کشور است لذا اگر قطعاتی در استان فارس است که مورد استفاده قرار میگیرد، باید استفاده کرد که اگر این کار اتفاق بیافتد، شرکت ایران خودرو قرارداد پنج ساله تضمین خرید را منعقد می کند و به همین منظور بانک‌ها روی تضمین خرید ما تسهیلات می‌دهند که ما آمادگی قرارداد تفاهم نامه بین ایران‌خودرو و شرکتی که قطعات را تامین می‌کند را داریم.

وی در پایان اشتغال برای استان فارس را مهم دانست و ابراز داشت: با ایجاد خط تولید جدید با موتور تی یو فایو می‌توان توزیع عادلانه در کشور را شاهد باشیم که از سال گذشته تا امروز 59درصد رشد داشته ایم و در استان فارس هم شاهد رشد تولید بوده ایم.

در ادامه علی کریمی مدیرعامل شرکت ایران خودرو فارس ضمن خوشامدگویی به مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو و هیات همراه و کلیه مهمانان و حاضرین در جلسه  با اشاره به اینکه در سال 1395 و 1396، حدود 21 هزار و 700 دستگاه تولید خودرو داشتیم که سال 1397 با شروع تحریم‌ها مشکلاتی در تامین قطعات ایجاد و باعث افت 20 درصدی تولید شد. وی ابراز داشت: روند تولید خودرو در مجموعه ایران خودرو فارس در سال 1398 بهتر شد که در سال 1399 با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته با شرکت های تامین قطعات، انتظار داریم این روند بهبود یابد. کریمی در پایان خواستار مساعدت مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو و مقامات ارشد استانی در جهت ایجاد زیر ساخت های لازم جهت توسعه کمی و کیفی سایت فارس و افزایش تیراژ که افزایش اشتغال و رونق تولید را در سال جهش تولید به دنبال خواهد داشت، گردید.گفتنی است در این سفر یکروزه بعد از بازدید از خط تولید سایت فارس، حضور در شرکت های قطعه ساز مژده وصل و شگرف ابزار در شهرک صنعتی زرقان صورت گرفت و پس از آن با حضور در صنایع الکترونیک شیراز، تفاهم نامه ای مابین ایران خودرو و صا ایران منعقد گردید. ملاقات با استاندار محترم فارس و شرکت در جلسه کارگروه رفع موانع تولید با قطعه سازان فارس در سالن شهید قاضی استانداری فارس پایان بخش این سفر یکروزه بود.